Materiál roštov
Pri výrobe roštov sa používa úzka za tepla valcovaná oceľová páska najčastejšie akosti S235JRG2 podľa DIN EN10025/EN10051, prípadne páska kvality S235JR alebo S235JR+N. Nosné prúty a rozperné prúty podlahových roštov sú zo strihaného oceľového plechu kvality 11 373.1 sdobrou zvariteľnosťou. Hrúbka plechu nosných a rozperných prútov je 2 alebo 3 mm, lemovací pásik je z plechu do hrúbky 3 mm.
Kvalita materiálu je overovaná priebežnými inšpekciami, odberom vzoriek a odskúšaním v akreditovanej skúšobni v intervale jedenkrát za 12 mesiacov.
Uchytenie roštov
Proti zdvihnutiu, posunutiu roštu a najmä pre väčšiu bezpečnosť sa rošt k nosnej konštrukcii upevňuje spojovacím materiálom tzv. príchytkami najlepšie v rohoch roštu, prípadne upevnenie privarením. Odporúča sa najmenej čtyri kusy príchytiek na jeden rošt.
- K roštom: oceľové pozinkované príchytky
- K schodiskovým stupňom: skrutkami M12
Vlastné úpravy roštov
Ak odberateľ požaduje tvarové úpravy roštov ako kruhové otvory, úkosy, výseče a podobne, je ich výroba možná podľa dodanej výkresovej dokumentácie. Pre dodržanie nosnosti roštu musia byť otvory alebo výrezy vždy lemované.
Účel a podmieny použitia roštov
Oceľové podlahové rošty R1, R2, R3, R4, rošty XSP a SP a schodiskové stupne sa používajú na konštrukcie podláh, plošín, lávok, schodísk a zakrývanie kánalov pre stavebné alebo technologické časti stavieb.
Automobilové (ťažké) rošty s hrúbkou nosného pásika 5 mm sa používajú na konštrukcie podláh s pohybom ľahkých automobilov pre triedu AA3 podľa čl. 3.3.3 STN 74 6930.